رهبر طالبان برای اولین بار در یک مراسم عمومی حضور یافت

به گفته یکی از اعضای طالبان، رهبر این گروه برای اولین بار پس از به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در یک محفل عمومی حضور یافته و سخنرانی کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «هبت‌الله آخوندزاده»، رهبر گروه طالبان برای نخستین بار پس از تسلط این گروه بر افغانستان در میان جمعیتی در شهر قندهار حضور یافته و سخنرانی کرد.

«رحمت‌الله نریوال»، رئیس اطلاعات اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار در توئیتی نوشت که هبت‌الله آخندزاده روز گذشته (شنبه، ۸ آبان) در «دارالعلوم حکیمه» در این ولایت سخنرانی کرده است.

همچنین عبدالهادی حماد، از عالمان دین در قندهار هم تأیید کرده که هبت‌الله آخندزاده در دارالعلوم حکیمه سخنرانی کرده است. او گفته که خودش هم در این دارالعلوم حضور داشته است.

نوارهای صوتی نیز از سخنرانی رهبر طالبان منتشر شده است.

هبت‌الله آخندزاده در سال‌های اخیر در انظار عمومی حضور نیافته و به صورت مخفیانه زندگی کرده است. به‌دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، تنها یک عکس از او منتشر شد. طالبان گفته بودند که این عکس او پس از تسلط بر افغانستان و در کتابخانه‌ای در شهر قندهار گرفته شده است.

همچنین در سال‌های اخیر نوارهای صوتی منتسب به او هم از سوی طالبان منتشر نشده بود.

پیشتر انس حقانی، از اعضای ارشد این گروه گفته بود که هبت‌الله آخندزاده در قندهار زندگی می‌کند و به‌دلیل نگرانی از هدف‌قرارگرفتن توسط هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید