رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی: مصرف کننده را دستبندزده تحویل تولید کننده‌ها می‌دهیم

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی گفت: از یک سو شورای رقابت کشور اعلام می‌کند قیمت گذاری برای خودرو و فولاد و پتروشیمی لزومی ندارد و ممنوع است و از طرف دیگر اعلام می‌کنند که واردات این کالاها ممنوع است! درواقع با این عمل مصرف کننده را دستبندزده تحویل این تولید دهنده‌ها می‌دهیم و این روش اشتباه است.
به گزارش اعتمادساز، محمد حسین روشنک در حاشیه مراسم «هم اندیشی 1400 با کارآفرینان» که به همت سرپرستی اعتماد در خراسان رضوی در محل هتل دیپلمات برگزار شد، افزود: من معتقدم رسانه نقش اساسی را در تحقق اقتصاد مقاومتی برعهده دارد به این معنا که اگر رسانه درست عمل کند دسترسی ما به اقتصاد مقاومتی ساده‌تر خواهد بود.
سال 1400 در واقع باید دنباله روی مباحث سال 1399باشد؛ ما معتقدیم رسانه نقش اساسی را در تحقق اقتصاد مقاومتی برعهده دارد به این معنا که اگر رسانه درست عمل کند دسترسی ما به اقتصاد مقاومتی ساده‌تر خواهد بود؛ رسانه باید بداند که در چه جایگاهی از اقتصاد و در چه مسیری از اقتصاد ایران برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی شرایط مهیا است و در چه مسیری شرایط مهیا نیست. در چه مواردی باید به اقتصاد مقاومتی برسیم و در چه مواردی نیازی نیست به این سمت برویم.
روشنک ادامه داد: به طور مثال فرض کنید در صنعت خودرو اگر 50 سال دیگرهم بگذرد راه به جایی نمی‌بریم در حالی‌که در صنایع سبک راحت می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم؛ در تجارت و ترانزیت استان خراسان ازاستان‌های واقع در مسیر جاده ابریشم است اما چرا ما از این فضا و موقعیت استفاده نکنیم؟ چرا در ایران نتوانیم ترانزیت کالا و حجم صادرات را افزایش دهیم؟ به طور مثال اعلام می‌کنند ایران حدود 17 میلیون دلار به امارات صادرات یا واردات داشته است، آیا این صادرات یا واردات به امارات یا ترکیه درامارات یا ترکیه مصرف می‌شود؟ این طور نیست بلکه این کشورها تجارت خیزهستند؛ ما باید در ایران و خراسان تجارت را تقویت کنیم.
وی افزود: امیدواریم سال 1400 سالی باشد که مسئولین کشور به خودشان بیایند و وزارت تجارت را مجدد احیا کنند چرا که نبودن وزارت تجارت و بازرگانی یکی از ضعف‌های بزرگ کشور به شمارمی‌آید. در حوزه‌های دیگر اقتصادی هم امیدواریم دستکاری‌ها و دخالت‌ها دراقتصاد کاهش یابد و اقتصاد آزادتر گذاشته و مردم نیز در مصرف آزادتر باشند.
رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی عنوان کرد: اینکه ما بگوییم واردات یک سری کالاها ممنوع است به زیان مردم است؛ اگرچه حمایت از تولید لازم است اما این حمایت با دوپینگ و جلوگیری از رقابت پذیری متفاوت است؛از یک سو شورای رقابت کشور اعلام می‌کند قیمت گذاری برای خودرو و فولاد و پتروشیمی لزومی ندارد و ممنوع است و از طرف دیگر اعلام می‌کنند که واردات این کالاها ممنوع است درواقع با این عمل مصرف کننده را دستبندزده تحویل این تولید دهنده‌ها می‌دهیم و این روش اشتباه است؛ ما می‌گوییم باید اعلام شود که یک تعرفه مشخص دارد و بعد از پرداخت تعرفه می توانند آزاد بفروشند و وارد کنند.
وی درباره ارزیابی‌اش از آغاز به کار پایگاه خبری «اعتمادساز» تصریح کرد: «اعتمادساز» نقش بسیار خوبی می‌تواند به عنوان یک رسانه مستقل ایفا کند و موثرباشد؛ خانم علویون به عنوان سردبیر این پایگاه خبری نقش خوب و معتدلی در رسانه‌های خراسان داشته است؛ ایشان یک فرد اعتدال‌گرا است که دردیدگاه‌های اقتصادی همسو هستیم بر این اساس قطعا «اعتماد ساز» همانند گذشته رسانه‌ای موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید