دانش علاقبند، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان: از قانون معافیت حمل و نقل بین‌الملل تخطی می‌شود

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان گفت: یکی از مشکلات حوزه ترانزیت، بی‌توجهی اداره دارایی به قانون معافیت حمل و نقل بین‌المللی از ارزش افزوده است.
به گزارش اعتمادساز، سید محمد دانش علاقبند در مراسم هم اندیشی « 1400 با کارآفرینان» که به همت سرپرستی روزنامه اعتماد در خراسان رضوی و در محل هتل دیپلمات مشهد برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در مرزهای خروجی به امر ترانزیت کمکی نمی‌کنند و مشکلات زیادی برای حمل و نقل و رانندگان ایجاد شده است. قوانین در مرزهای مختلف، متفاوت است و اداره‌جات مختلف برای شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کنند که در نهایت هزینه‌های گزافی را بر دوش تجار می‌گذارد.
وی موضوع اصلی در اتاق بازرگانی مشترک، برقراری رابطه بین کشورهای مختلف خواند و ابراز کرد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان در این خصوص به مقوله کمک به تجار می‌پردازد. یکی از مسائل اصلی تجار، حمل و نقل بین‌المللی است که اگر دچار مشکل شود بر هزینه‌های تجار تاثیر بسیاری می‌گذارد.
دانش علاقبند بی‌توجهی اداره دارایی به قانون معافیت حمل و نقل بین‌المللی از ارزش افزوده را یکی از مشکلات حوزه ترانزیت دانست و افزود: شرکت‌های حمل و نقل این مبالغ را همراه با جریمه‌های سنگین پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به مرزهای مشترک و تعداد بالای شرکت‌های حمل و نقل در آسیای میانه و همکاری اداره کل گمرکات، برخلاف استان‌های دیگر روال کار در خراسان آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید