خان‌محمدی، عضو هیات مدیره انجمن کارافرینان سازنده حریم رضوی: امنیتی برای کارآفرینان وجود ندارد

عضو هیات مدیره انجمن‌ کارآفرینان سازنده حریم رضوی گفت: بزرگترین مشکل ما، فسادی است که در برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود، تا زمانی که شناسایی نشود، مشکلات ما همچنان ادامه دارد و حتی روز به روز اضافه هم می‌شود؛ در هیچ حوزه‌ای ما نمی‌توانیم ورود کنیم و امنیت داشته باشیم.
به گزارش اعتمادساز، قاسم خان‌محمدی در نشست هم‌اندیشی 1400 با کارآفرینان، که به همت سرپرستی اعتماد خراسان رضوی در محل هتل دیپلمات مشهد برگزار شد، افزود: وقتی درباره ترکیه صحبت می‌کنیم باید بدانیم قبل از انقلاب کامیون‌های ترک که به تبریز می‌آمدند، بارشان را روی هم می‌گذاشتند که گازوئیل کمتری مصرف شود اما امروز این کشور وام 50 ساله برای ساخت هتل می‌دهد؛ من که فعال حوزه گردشگری هستم با این همه مشکلات و اذیت‌ها چرا باید در ایران بمانیم؟

اصطلاحا معلوم نیسا《چی به چیه》مالیاتی که ما می‌دهیم صرف چه مواردی می‌شود؟

این فعال اقتصادی در ادامه توضیح داد: در حوزه‌های ورزش و پزشکی هم من چندین سال است که فعالیت تخصصی دارم؛ سه سال تلاش کردم تا از کشور آلمان محصولی را وارد کنم، برای واردات محصول ارز 4200 تومانی می‌دهند ولی برای واردات تکنولوژی آن هیچ مجوزی نمی‌دهند و اجازه واردات تکنولوژی را نمی‌دهند.

وی با اشاره به مشکلات بخش صادرات گفت: با کشور عراق قرارداد دارم که حدود ۲ هزار تردمیل باید به آنها تحویل بدهم اما مشکلاتی که در ترانزیت و تخصیص ارز داریم که هیچ تاریخ دقیقی را به ما اعلام نمی‌کنند. از سویی کشور چین اعلام می‌کند که پرداخت ارز از بانک‌های ایرانی نباشد و ما مجبور می‌شویم از افغانستان ارز را پرداخت کنیم ولی وقتی این اتفاق می‌افتد، در ایران کالا را ترخیص نمی‌کنند.
عضو کانون کارآفرینان خراسان رضوی ادامه داد: مجبور هستیم که تعهد بدهیم و مشخص نیست چه زمانی کالا ترخیص می‌شود، گاهی 3 الی 4 ماه کالا در گمرک می‌ماند و باید دموراژ پرداخت کنیم، در واقع هیچ مبلغ تمام شده‌ از پیش مشخص شده‎ای برای کالای وارداتی وجود ندارد؛ این مشکل در همه موارد وجود دارد به این دلیل که برنامه ریزی درستی در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.
خان محمدی در پایان با اشاره به مشکلات بخش تولید، افزود: سال ۹۰ کارخانه‌ نان صنعتی تاسیس کردم که رقیب کارخانه ” نان مزرعه” بود؛ قراردادی با یک شرکت مادر تخصصی بازرگانی در تهران بستیم که سهمیه ما ۲۰ سال تامین شده‌ است ولی زمانی که دولت آقای روحانی روی کار آمد، کیسه آرد از ۶ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت در حالی که نان بسته‌ای 1000 تومان به 1200 تومان افزایش یافت؛ با 12 میلیارد تومان خسارت کارخانه را جمع کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید