حسینا مدیرعامل شرکت صنایع رهاورد الکترونیک شمس :تحریم های داخلی موثرتر از تحریم های خارجی است

مدیرعامل شرکت صنایع رهاورد الکترونیک شمس گفت: تولید کشور ما بدون وجود تحریم‌های آمریکا و اسرائیل و تنها با وجود همین تحریم‌های داخلی و بروکراسی نحس اداری که در داخل وجود دارد، از پای می‌افتد.
به گزارش اعتمادساز، محمدرضا حسینا روز 21 اسفند در نشست هم اندیشی « 1400 با کارآفرینان» که به همت سرپرستی روزنامه اعتماد در خراسان رضوی و در محل هتل دیپلمات مشهد برگزار شد، افزود: اگر دولتی‌ها و دستگاه‌های اجرایی، امور را به بخش خصوصی واگذار کنند قطعا نتیجه بهتری حاصل می‌شود.
وی ابراز کرد: یکی از مشکلات اصلی، ترخیص کالا است که روند آن از ثبت سفارش تا تخصیص ارز و … زمان بسیار زیادی می‌برد درصورتی که در کشورهای دیگر مانند دبی در طی 24 ساعت ترخیص کالا صورت می‌گیرد. حتی در صورتی که خود، تامین ارز کرده و از ارز دولتی استفاده نکنیم باز هم با بانک مرکزی درخصوص منشا ارز چالش داریم.
حسینا اعتبارات پایین بانک‌ها را از دیگر مشکلات موجود خواند و تصریح کرد: در استان بزرگی همچون خراسان رضوی، اختیارات بانک‌ها ده میلیارد تومان است درحالی که نرخ ارز از سال گذشته تاکنون دو برابر و سرمایه در گردش ما هم دو تا سه برابر شده و بر همین مبنا اختیارات بانک‌ها هم باید سه برابر شود.
وی تخلفات بانک‌ها را از دیگر مسائلی دانست که باید به آن پرداخته شود و بیان کرد: بانک‌ها برخلاف نص صریح قانون، تسهیلات را مسدود کرده و بانک مرکزی هم جلوی این تخلف بانک‌ها را نمی‌گیرد اما کافیست که یکی از کارآفرینان کوچکترین تخلفی داشته باشد، در این صورت بدترین رفتار با او می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید