تکرار سیاست تحریمی آمریکا در آستانه دور جدیدگفت ‎وگوهای برجامی

آمریکا در آستانه دور جدید گفت وگوهای ایران و کشورهای عضو برجام تحریم‎های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری میزان – گفت وگوهای ایران و کشورهای باقی مانده در برجام قرار است به زودی آغاز شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی از بروکسل بازگشته و البته خبر از موفقیت آمیز بودن روند مذاکرات اولیه‌ای که با مقام‎های اروپایی و روسیه داشته داده است.

اما در این میان آمریکا که از برجام خارج شده و همچنان بر تحریم‌های یکجانبه علیه ایران ادامه می‌دهد، در ظاهر خود را مشتاق آغاز مذاکرات برجامی نشان می‌دهد، اما در باطن اقداماتی انجام می‌دهد که باعث تخریب فضای مذاکرات می‌شود.

آمریکا در آستانه مذاکرات، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد که با روح مذاکره و توافق برای احیای برجام در تضاد است.

آمریکا با بهره گیری از رسانه‌های خود سعی دارد تا فضا را به گونه‌ای ترسیم کند تا ایران در این مرحله از مذاکرات برجامی، مقصر جلوه داده شود.

آمریکایی‌ها به خاطر خروج دو سال پیش از توافق هسته‌ای، اکنون عامل ناکامی برجام شناخته شده‎اند، اما بازی رسانه‌ای این کشور در افکار عمومی جهان، آن‌ها را از تیغ انتقاد افکار عمومی دور کرده است.

«فارین پالیسی»، در گزارشی علیه ایران نوشته «نترسیدن ایران خطرناک است باید با ارعاب، از تهران امتیاز موشکی و منطقه‌ای گرفت.»

این سیاست هم اکنون از سوی آمریکا دنبال می‌شود.

 

«سی‌ ان‌ ان» نیز در گزارشی نوشت «مقام‎های آمریکا به شدت بدبین هستند که مذاکرات مجدد با ایران بر سر توافق هسته‌ای نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد به همین دلیل به صورت فعالی در حال بحث در خصوص اعمال تحریم‌هایی علیه ایران هستند.»

منابعی به «سی‌ ان‌ ان»، گفته‌اند که گفت وگو‌هایی در درون دولت بایدن درباره چگونگی و میزان افزایش فشار‌ها علیه ایران در حال انجام است.

با توجه به سیاست رسانه‌ای آمریکا و همراهی رسانه‌های اروپا علیه ایران، روند هجمه‌ها افزایش خواهد یافت.

تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران به تازگی انجام داده است موید آن است که آن‌ها در پی توافق و بازگشت به برجام و اجرای تعهدات خود نیستند بلکه در صدد امتیاز گیری بیشتر هستند.

بر اساس تحلیلی که از دریافت‌های سیاستی که آمریکا و اروپا در پیش گرفته‎اند، همه تلاش آن‌ها این است تا مذاکرات برجامی با شکست روبرو شود و این شکست نیز بر عهده ایران انداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید