توافق در سال روز امضای برجام؟ 

در شرایطی که مقامات ایرانی و روسی نسبت به حصول توافق تا پیش از انتقال قدرت اظهار امیدواری کرده اند، برآورد مقام‌های اسرائیلی این است که توافق برای احیای برجام تا پیش از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب در مردادماه امضا نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، احتمال توافق در سال روز امضای برجام،  برگزاری انتخابات زودهنگام در ارمنستان، درخواست ضمانت کتبی از سوی ایران، فروش نفت به چین در بازار سیاه، اعلام مخالفت پاکستان با تاسیس پایگاه نظامی آمریکا، تهدید به تحریم لبنان در صورت عدم اصلاحات اقتصادی، هشدار نسبت به خطر جنگ داخلی در میانمار و درخواست انحلال حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده اند.

توافق در سال روز امضای برجام؟

روز گذشته محمدجواد ظریف در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا در پاسخ به سؤالی درباره چشم‌انداز تأثیر تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات «وین» در خصوص احیای برجام گفت که احتمال حصول توافق قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران وجود دارد. از سوی دیگر میخائیل اولیانف نماینده روسیه در مذاکرات احیای توافق هسته ای، به طور محتاطانه‌تاریخی برای توافق ارائه کرده و در توییتر نوشته که مایل است تاریخ ۱۵ ژوئیه برابر با ۲۴ تیرماه را به عنوان یک تاریخ هدف برای رسیدن به توافق اعلام کند که مصادف با ششمین سالگرد به دست آمدن توافق اتمی برجام هم محسوب می‌شود.

3

اما شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شده برآورد مقام‌های اسرائیلی این است که توافق برای احیای برجام تا پیش از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب در مردادماه امضا نمی‌شود. یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل که نامش ذکر نشد، به شبکه ۱۲ اسرائیل گفته است که اکنون دیگر هیچ انتخابی به غیر از طراحی حمله به مراکز هسته‌ای ایران باقی نمانده است.

دیدگاهتان را بنویسید