تلفات سنگین طالبان در حومه شهر «لشکرگاه»

در عملیات هوایی و زمینی نظامیان افغان در حومه شهر لشکرگاه در مرکز استان هلمند، صد و بیست و هشت نفر از طالبان کشته و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند.

  به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما، از کابل، همزمان با انفجار در شهر کابل، شهر‌های افغانستان همچنان میدان جنگ شدید میان طالبان و نظامیان افغان است.
«فردوس فرامرز» سخنگوی پلیس کابل امروز اعلام کرد: صبح امروز یک حلقه مین کار گذاشته شده در یک دستگاه خودروی سواری در ناحیه دوازدهم امنیتی کابل منفجر شد که براثر آن یک غیرنظامی زخمی شد.
از سوی دیگر وزارت کشور افغانستان امروز از تلفات سنگین طالبان در حومه شهر «لشکرگاه» مرکز استان هلمند خبر داد و اعلام کرد: در عملیات هوایی و زمینی نظامیان افغان درحومه شهر لشکرگاه صد و بیست و هشت نفر از طالبان کشته و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند.
همچنین فرماندهی ارتش در جنوب افغانستان امروز اعلام کرد: نظامیان افغان شب گذشته با اجرای عملیات هوایی در شهر «زرنج» مرکز استان نیمروز افغانستان، «عبدالخالق عابد» استاندار خود خوانده طالبان برای نیمروز به همراه سیزده عضو طالبان کشته شدند طالبان کشته شدن استاندار خود را در این استان تکذیب کرده اند.
شهر زرنج مرکز استان نیمروز تقریبا در تصرف طالبان قرار دارد و فقط ساختمان اداره امنیت ملی این استان در کنترل نظامیان افغان است، روز گذشته درگیری‌های شدیدی در این شهر به وقوع پیوست و حتی شهروندان زرنج با ترک خانه‌های خود به سوی مرز ایران رفتند.
از سوی دیگر «ثناء الله روحانی» سخنگوی استانداری بدخشان امروز اعلام کرد: نظامیان افغان، حمله سنگین طالبان به شهر «فیض آباد» مرکز این استان را به عقب راندند و حمله طالبان به مرکز این استان شکست خورد.
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که طالبان، زندانیان زندان شهر «شبرغان» مرکز استان جوزجان را فراری داده اند.
این درحالی است که شب گذشته وزارت دفاع افغانستان از پاکسازی شهر شبرغان از وجود طالبان خبرداده بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که امروز نیز درگیری‌های شدیدی میان طالبان و نظامیان افغان در شهر شبرغان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید