به گزارش دنیای اقتصاد جرازلم پست مدعی شده نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل از آمریکا درخواست کرده است که برای بازگشت جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره اولتیماتوم تعیین کند. بر اساس این گزارش اسرائیل نگران آن است که فرصت گریز هسته ای ایران با استفاده از فرصت توقف مذاکرات، از هفت ماه به دو تا سه ماه کاهش یابد.

نخست‌وزیر اسرائیل در عین حال از عملکرد بنیامین نتانیاهو در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم انتقاد کرده و ادعا کرده نتانیاهو ۱۲ سال در مقام نخست‌وزیری این کشور فعالیت کرده، اما نه تنها نتوانسته مانع از فعالیت‌های هسته‌ای ایران گردد، بلکه تاکنون ایران هیچ‌گاه این چنین به ساخت جنگ افزار هسته‌ای نزدیک نبوده است. بنت تاکید کرده که این میراثی است که نتانیاهو بر دوش دولت او نهاده است.

آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته کشور در مسیر اشتباه قرار گرفته است. به گفته فائوچی این‌که پنجاه درصد از جمعیت آمریکا هنوز واکسینه نشده است یک مشکل محسوب می‌شود. این اظهارات دکتر فائوچی در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا که دلیل آن شیوع گونه دلتا است مطرح می‌شود. به گفته او وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده در حال تبدیل شدن به «یک همه‌گیری در بین افراد غیر واکسینه» است.