ایران برای تضمین عدم خروج آمریکا از برجام شرط گذاشته است

به گزارش مهر، وال استریت ژورنال در مطلبی مدعی شد که بعد از ۶ دور مذاکره که به میزبانی وین صورت گرفت، آمریکا که به طور غیرمستقیم در این گفتگوها دخیل بوده است، برای کنار گذاشتن قدرتمندترین اهرم تحریمی خود ابراز تمایل کرده تا به این ترتیب برجام احیا شود حال آنکه مذاکره کنندگان ایرانی خواستار برآورده شدن مطالبات بیشتری هستند.

به نوشته وال استریت ژورنال، تازه ترین مطالبه ایران این است که دولت واشنگتن با بندی موافقت کند که خروج آمریکا از توافق را به موافقت سازمان ملل منوط می کند تا مبادا اشتباه عامدانه دونالد ترامپ مبنی بر خروج یک جانبه از برجام تکرار شود.

این در حالی است که آمریکایی ها در ادامه بهانه جویی های خود مدعی هستند که گنجاندن چنین بندی در توافق، با قانون اساسی آنها سازگاری ندارد و رئیس جمهور آمریکا نمی تواند کنگره آینده این کشور را از تغییر یک رویکرد سیاسی که حتی به تائید سنا هم نرسیده، منصرف کند.

همچنین، بایدن هم درست مثل باراک اوباما حاضر نیست توافق با تهران را به تائید کنگره برساند چرا که می داند شانسی برای جلب نظر اکثریت اعضای قوه مقننه ندارد.

وال استریت ژورنال در نهایت مدعی شد اینکه سازمان ملل بیش از کنگره سیاست خارجی آمریکا را کنترل کند، انحراف فاحش از سوگند ریاست‌جمهوری است.

این در حالی است که وال استریت ژورنال پیشتر هم مدعی شده بود که آمریکا می خواهد از اعمال فشار بر فروش نفت ایران به چین، به عنوان ابزاری برای نگه داشتن طرف ایرانی پای میز مذاکره استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید