افغانستان خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به این کشور شد

وزیر خارجه افغانستان در گفت وگو با بازرس عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای بررسی تخطی‌های حقوق بشری طالبان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه افغانستان خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بررسی تخطی‌های حقوق بشری و «جنایات طالبان» در افغانستان شد.

محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان، در تماسی ویدیویی با بازرس عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره تخطی‌های حقوق بشری، تشدید حملات طالبان بر مراکز عمده جمعیت و شهرهای بزرگ و بحرانی بشری ناشی از این حملات گفت وگو کرد.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، گفت که اتمر در این گفت‌وگو خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای بررسی تخطی‌های حقوق بشری طالبان شده است.

به گفته او، اتمر از میشل باشلیت، بازرس عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته شده است که جنایت‌های ضدبشری را طالبان که در افغانستان مرتکب شده‌اند، در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد بحث قرار بگیرد.

هیواد افزود که در این گفت‌وگو در مورد نظارت از تخطی‌های حقوق بشری و جنایت‌هایی را که طالبان مرتکب می‌شوند، به تفصیل بحث شده است.

محمدحنیف اتمر با انتشار توییتی نوشت که در گفت‌وگو با میشل باشلیت از او خواسته است که برای ارایه وضعیت انسانی در افغانستان در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به افغانستان کمک کند.

اتمر از بازرس عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست تا هیأت حقیقت‌یابی را برای بررسی وضعیت انسانی در افغانستان به این کشور بفرستد.

از سوی دیگر، گران هیواد گفته است که دو طرف درباره انسجام، بسیج نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری، برای نظارت، تقبیح و توقف حملات طالبان و نیز جلوگیری از ادامه بحران بشری که از حملات طالبان ناشی می‌شود، توافق کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید