استاندار خراسان جنوبی : رونق گرفتن معابر مرزی دوکوهانه و گلورده با افغانستان تا یک ماه آینده

 استاندار خراسان جنوبی گفت: معابر مرزی دوکوهانه و گلورده، تا یک ماه آینده فعال می‌شوند.

حمید ملانوری، شنبه شب ۸ آبان در حاشیه ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: خراسان‌ جنوبی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه گذرگاه مرزی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر کشور افغانستان این احتمال وجود داشت که مرز ماهیرود هم تعطیل شود، اما با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت، شرایط به خوبی مدیریت شد و ماهیرود حتی یک روز هم غیرفعال نبود.استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمان استقرار دولت قبلی افغانستان، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و تلاش شد که هر چهار معبر مرزی استان فعال شوند.

ملانوری با تأکید بر اینکه در حال حاضر مرز یزدان در قالب خرده فروشی فعال است، تصریح کرد: روزانه ۸ تا ۱۰ کامیون کالا از مرز یزدان جابه جا می‌شود و وضعیت تردد کامیون‌ها نشان می‌دهد شرایط در حال توسعه است.

وی تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، ظرف یکی دو هفته آینده، مبادلات خرده فروشی در دوکوهانه نهبندان هم آغاز می‌شود.

به گفته وی؛ در نتیجه رایزنی‌هایی که صورت گرفت و نشست‌هایی که بین تجار ما و کشور افغانستان انجام شد، ظرف یک ماه آینده شاهد فعالیت در گذر مرزی میل ۷۳ یا همان گلورده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید