آمریکایی‌ها زیرساخت‌های افغانستان را نابود کردند

نوش آبادی با بیان اینکه آمریکایی‌ها زیرساخت‌های افغانستان را نابود کردند، گفت: آمریکایی‌ها نه‌تنها امنیت را برای مردم افغانستان بوجود نیاوردند، بلکه وجودشان باعث ناامنی در کشور افغانستان شده است.
به گزارش خانه ملت، «حسین نوش آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به روند چالش برانگیز و بحران خیز در افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: در چند سال اخیر آمریکایی‌ها با حضورشان در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم هم منابعشان را چپاول کردند و هم اینکه زیرساخت‌هایشان را به نابودی کشاندند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس افزود: آمریکایی‌ها نه‌تنها امنیت را برای مردم افغانستان بوجود نیاوردند بلکه وجودشان باعث ناامنی در این کشور شده و در حقیقت دستاوردی جز تباهی برای ملت افغانستان در پی نداشته است.

نوش آبادی مطرح کرد: در حال حاضر که زمزمه‌های خروج نظامیان آمریکایی مطرح شده؛ قطعاً اهداف شیطانی را برای این اقدام ترسیم کرده‌اند؛ چرا که می‌خواهند قدرت را به کسانی واگذار کنند که در پشت پرده با آن‌ها بسته‌اند.

وی بیان کرد: مردم افغانستان باید خودشان تعیین سرنوشت خود را رقم بزنند، زیرا که تا کنون هیچ ارزشی برای آن‌ها قائل نبودند؛ ضمناً احزاب و گروه‌هایی که زیر یوغ آمریکا هستند نباید برای ملت افغانستان تعیین تکلیف کند؛ چرا که این گروه‌ها به دنبال سهم خواهی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: ملت افغانستان، ملتی بزرگ هستند و قطعاً نباید سرنوشت آن‌ها به این شکل رقم بخورد؛ البته اگر دموکراسی و رأی مردم با یک رفراندوم حاکم شود اوضاع کشورشان به شیوه دیگری خواهد بود.

نوش آبادی عنوان کرد: بدون شک با ایجاد خشونت و ترور افراد ماندگاری ایجاد نخواهد شد؛ حالا شاید چند صباحی به قدرت برسند، اما آن‌هایی که به دنبال رسیدن به قدرت هستند باید بدانند که روزی ویران خواهند شد.

وی افزود: جریانات و احزاب سیاسی وطن دوست باید بنشینند و چارچوبی را برای پیشبرد اهداف افغانستان ترسیم کنند تا دیگر بیگانگان برای آن‌ها تعیین تکلیف نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید