آقای رئیس‌جمهور، مواظب بیم و امید مردم باشید

سید محمد جهان‌آبادی
فعال سیاسی

هنوز چند روزی تا زمان تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب باقی مانده اما از گوشه و کنار خبرهای ناامید کننده ای  از ترکیب آینده کابینه به گوش می‌رسد که باعث نگرانی دلسوزان شده است.

 هرچند باید منتظر ماند و امیدوار به اینکه در این برهه حساس گزینه‌های مطلوب برای دولت انقلابی معرفی شوند اما از گزینه‌های مطرح شده چنین استنباط می‌شود که کابینه آینده چندان هم فوق‌العاده نخواهد بود. به  عنوان یک فعال سیاسی و کسی که از نزدیک شاهد بیم و امید این روزهای مردم دردمند و منتظر جامعه هستم این نکات را با رئیس‌جمهور منتخب محبوب  در میان می گذارم و  امیدوارم آقای دکتر رئیسی و مشاورین محترم ایشان به این نکات دقت بیشتری داشته باشند.

1- جناب آقای دکتر رئیسی ! دولت جدید شما فرصت زیادی برای امیدوار کردن و یا بهتر بگویم امیدوار ماندن مردم ندارند. کارشناسان حداکثر زمان برای التیام بخشیدن به قلوب جریحه دار  مردم انقلابی ایران اسلامی از کرونا و وضعیت بد اقتصادی و مدیریتی  را یک سال تخمین زده اند. پس  در این زمان بارقه ای از امید را باید با ترکیب مدیران مومن انقلابی جهادی و خوش سابقه و کارنامه و دارای برنامه در دل مردم ایجاد کرد.
برخی گزینه‌های مطرح شده، مایوس کننده ملت هستند .هرچند  احتمال زیاد می‌دهیم خودشان با  فضاسازی رسانه‌ای خودشان را مطرح می‌کنند  اما چنان پر قدرت اسب وزارت را زین کرده‌اند که می‌ترسیم با جدیت و پشتکاری که دارند به نتیجه رسیده ولابی های شان اثر کند و در نهایت چهار سال عنان وزارتخانه های کلیدی در دستشان قرار گیرد. آن وقت امیدها به یاس مبدل خواهد شد. پس لطفاً مواظب بیم و امید مردم در ترکیب کابینه تان باشید.

2- جناب آقای دکتر رئیسی!  شنیده ها حاکی از آن است که جنابعالی برای کاهش فشار نمایندگان مجلس بر ترکیب کابینه  و حتی لابی آنها برای حضور در دولت از ملاقات با آنها امتناع کرده و همه ملاقات با اهالی پارلمان را به بعد از اعلام کابینه موکول نموده اید.  این خبر بر فرض صحت ، امیدآفرین و مسرت بخش است. خواهش می کنم با همین فرمان ادامه دهید تا همان مسیر درستی که در پیش گرفته‌اید شما را سالم به پاستور برساند. البته فرمایشات حضرت آقا حجت را بر نمایندگان  محترم خانه ملت برای  ماندن در پارلمان و پرداختن به وظایف نمایندگی تمام کرده است.

3- جناب آقای دکتر رئیسی! در مورد ستاد ها گفته بودید من ستادی ندارم و هر خانه ایرانی ستاد من است. همینطور هم شد. قطعاً در این دوره از انتخابات نقش موثر در پیروزی جنابعالی کارنامه موفق و برنامه امیدبخش خودتان بودنه ستادها . از همان دوران رقابت های انتخاباتی ابن الوقت ها نقشه غنیمت بعد از فتح و پیروزی را می‌کشیدند و تا امروز نیز در استانها و شهرها و مشغول چینش مدیران محلی و استانی هستند .این بزرگترین پاشنه آشیل دولت شما خواهد بود اگر ستادها بخواهند تقسیم غنائم کنند. خواهش می‌کنم بر گفتمان عقلانی و صحیح خود پافشاری کنید و زیر فشارهای غیرمنطقی افراد به اصطلاح ستادی نروید. فراموش نکنید همه خانه های  های ایرانی ستاد شما و همه مردم ایران اعضای ستاد شما بوده و هستند.

4- اما حرف آخر.  آقای دکتر رئیسی عزیز !  کارنامه شما نشان می‌دهد که همواره برای گفتگو با مردم پیشقدم هستید .پیشنهاد می کنم در روزهای آغازین دولتتان با مردم بیشتر گفتگو کنید. از وضعیت موجود شفاف سخن بگویید و برای رسیدن به وضعیت مطلوب اطلس واقعی نشان دهید .صادقانه با مردم گفتگو کنید. این مردم آنقدر بزرگوارند که  ثابت کردند اگر دولتمردان صادقانه با آنها گفتگو کنند وحتی از آنان برای حل مشکلات کشور کمک بخواهند ، در برهه‌های حساس و لحظه‌های نیاز دولتمردان را به بهترین نحو یاری و حمایت خواهند کرد.
پس آقای رئیس‌جمهور مواظب بیم و امید مردم باشید./ خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید