آقایان اجازه بدهند می‌خواهیم مشهد را آباد کنیم

آقایان اجازه بدهند می‌خواهیم مشهد را آباد کنیم

عضو هیئت مدیره انجمن کارآفرینان سازنده حریم رضوی گفت: 15 سال است که منتظریم تا شهرداری ثامن به ما زمین را تحویل دهد و پروژه خود را در عرض 36ماه بسازیم. اگر آقایان اجازه بدهند می‌خواهیم مشهد را آباد کنیم.

قاسم خان محمدی در گفت وگو با اعتماد خراسان رضوی افزود: من از سرمایه‌گذاران پروژه ارژنگ هستم و حدود 30 تا 35 سال است که خاندان ما در زمینه گردشگری و هتل‌داری فعالیت دارد. در گذشته حدود دوازده هزار متر هتل به اسم مدینه راه‌اندازی کردیم که به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر حدود پانزده هزار متر دیگر به اسم ارژنگ در دست اقدام داریم که بالغ بر 140 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری ثابت شده است اما از سال 84 هنوز زمینی به ما تحویل ندادند که بتوانیم به بهره برداری بیشتر از آن برسیم.

وی اضافه کرد : با این حال اگر این پروژه در اسرع وقت در دست ما باشد و اقدام به ساخت و ساز کنیم حدود 300نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد، در حالی که اشتغال‌زایی غیرمستقیم هم وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از تولید ملی و تولید تجهیزات در این پروژه ایجاد کنیم.

این کارآفرین با اشاره به خسارت‌هایی که شهرداری ثامن به پروژه ارژنگ وارد کرده است، گفت: از آنجایی که ما در زمینه ساخت و ساز چندین سال مهارت و تجربه و شرکت مهندسی داریم طبق برنامه‌ریزی که سال84 داشتیم زمان بهره‌برداری برای این پروژه 36 ماه بود؛ ضرر و زیانی که شهرداری ثامن باعث شده که با آن مواجه بشویم، از این نظر حائز اهمیت است که اگر سال 84 زمین‌ها را تحویل می‌گرفتیم و با نرخ آن زمان می‌توانستیم هتل را راه اندازی و به بهره برداری برسانیم اکنون در حریم حرم شاید سومین پروژه را بهره برداری می‌کردیم.

خان‌محمدی ادامه داد: با وجود تورمی‌که درکشور حاکم است اگرهمین الان هم بتوانیم با کمک شهرداری و کانون، پروژه هتل ارژنگ را تحویل بگیریم در 36 ماه می‌توانیم به بهره‌برداری از این پروژه برسیم.

عضو هیئت مدیر انجمن کارآفرینان سازنده حریم رضوی در خصوص اشتغال‌زایی پروژه ارژنگ بیان کرد: در قسمت مدیریت هتل به صورت مستقیم حدود 150 نفر اشتغال دارند. در بخش تجاری چون معمولا خودمان اجرا کننده نیستیم و می‌خواهیم واگذار کنیم به طور دقیق نمی‌توانم بگویم اما بیش از هزار نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم هم در این قسمت ایجاد شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم مقایسه کنیم من در سال 87 در کیش 12 هزارمتر زمین برای هتل چهار ستاره به نام پروژه هتل شهریار خریداری کردم. درآنجا تعامل بسیار زیاد بود به طوری که اعلام کردند 10 درصد پروژه را اجرا کنید و ما 90 درصد دیگر را وام می‌دهیم، با توجه به نسبت تعداد مسافران مشهد به کیش که قابل مقایسه نیست اما امکانات و تعاملات بیشتری در کیش انجام می‌شد.

خان‌محمدی ادامه داد: من چندین بار در شهرداری هم گفتم شاید 10 سال پیش می‌توانستیم چندین پروژه مانند این پروژه را در استانبول بزنیم اما چون خاندان ما 40 سال پیش به عشق امام رضا(ع) به مشهد آمده است دیگر نمی‌توانیم جای دیگری سرمایه‌گذاری کنیم. ما به مشهد تعلق داریم. اگر بعضی از آقایان اجازه این کار را بدهند می‌خواهیم مشهد را آباد کنیم. به امید آن هستیم که مشهد دوباره حداقل به وضعیت 15 سال قبل خود برگردد و بار دیگر رونق بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید