دیپلمات آمریکایی: تاریخی برای از سرگیری مذاکرات وین تعیین نشده است

گمانه زنی ها پیرامون تاریخ از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام ادامه دارد این در حالی است که آمریکا و تروئیکای اروپایی بیانیه‎ای را درباره ایران صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری میزان – انتشار بیانیه مشترک «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل»، سرپرست صدراعظمی آلمان و «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، پیرامون احیای برجام، واکنش‌هایی را به دنبال داشت.
به گزارش «سی ان ان»، بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی عضو برجام و آمریکا درباره احیای این توافق یک روز پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، واکنش‌هایی را در پی داشته است.
یک مقام ارشد دولت آمریکا در توضیح به خبرنگاران مبنی بر از سرگرفته شدن مذاکرات در آینده نزدیک، ادعا کرد که هنوز تاریخی برای از سرگیری مذاکرات وجود ندارد.
وی همچنین اظهار کرد «آن چه بایدن اشاره کرد، اعلام خبر از سرگرفته شدن مذاکرات در آینده نزدیک از سوی ایران و اتحادیه اروپا بود؛ ما می‌خواهیم این مذاکرات تا حد امکان سریع، از سر گرفته شود.»
هدف از دیدار سران آمریکا، انگلیس فرانسه و آلمان در موضوع ایران، در واقع ابتکار عمل «آنگلا مرکل» بود.
همچنین منابعی در واشنگتن اعلام کردند که در دولت «بایدن» بحث و رایزنی بر سر چگونگی «ادامه و افزایش فشار بر ایران»، در جریان است.
مذاکرات وین درباره برجام از آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی در ۶ دور برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید