برجام و اوکراین، در مرکز توجه مذاکرات وزرای خارجه روسیه و فرانسه

وزیران امور خارجه روسیه و فرانسه در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در رم درخصوص توسعه روابط دوجانبه و همچنین وضعیت کنونی پیرامون برجام و روند اوضاع در مناطق جنوب شرقی اوکراین مذاکره و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه و “ژان ایو لودریان” همتای فرانسوی خود روز شنبه در حاشیه نشست سران گروه 20 در رم (پایتخت ایتالیا)، وضعیت کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، حل و فصل مناقشه نظامی در مناطق جنوب شرقی اوکراین و همچنین روند اوضاع در لیبی و مالی را بررسی کردند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در پایان دیدار روسای دستگاه‌های دیپلماسی فدراسیون روسیه و فرانسه در رم، لاوروف و ژان ایو لودریان در جریان مذاکرات دوجانبه‌ خود برخی مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و توجه اصلی طرفین روی وضعیت کنونی پیرامون امکان احیای کامل توافقنامه هسته‌ای با ایران و همچنین روند اوضاع در منطقه دونباس اوکراین معطوف بود. علاوه بر این، برخی مناقشات منطقه‌ای، از جمله روند اوضاع کنونی در لیبی و کشور مالی نیز  بررسی شد.

وزرای امور خارجه روسیه و فرانسه همچنین بطور مفصل جدول تماس‌های آتی و برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی-انسانی را مورد بررسی قرار دادند.

“ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در مصاحبه‌ای یادآور شد که هیچ برنامه‌ای برای دیدار و گفتگوی سرگئی لاوروف با “آنتونی بلینکن” وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در رم در نظر گرفته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید